MYCKET-KÄNSLOR

ja nu har jag mycket olika känslor, glad för att jag har de bästa vännerna och att jag vågar vara mig själv, har insett att jag inte ska leva mitt liv efter andra och hur de tycker. Det är ju ändå jag som ska leva det, så därför vill jag omge mig själv med folk som verkligen bryr sig om den jag är, inte den jag ska tänkas vara. Har levt för länge efter andras villkor. Och jag är stolt att vågar gå min egen väg, klä mig i de kläderna jag vill, umgås med de jag vill. Sen om man inte kan acceptera det kan man ju ta sig nånstans där solen inte skiner! haha nej men de som inte kan ta mig som jag är behöver inte heller vara i mitt liv. Så jag är glad att jag har funnit de vänner jag har. Om ni bara visste hur mycket ni betyder för mig<3

Och jag är väldigt arg för att människorna i min omgivning behandlas illa, blir orättvist behandlade. För att andra "måste" tänka på sig själva och att allt ska överanalyseras, ibland är det som det är och det får man leva efter. Man kan faktiskt inte påverka vissa beslut, hur mycket man än försöker, det är väldigt orättvist när andra säger att man inte anstränger sig tillräckligt! Man gör väl så gott man kan och ibland kan man inte göra så mycket mer än att försöka, för ibland tar det stopp och det har en mening med det också, man ska t.ex. inte gå den utbildingen man sökt till och inte kommit in till, för de kanske inte är det man ska göra. Men som oftast upptäcker man meningen med det dåliga man går igenom när det är över och man har hittat nåt annat som gör en lyckligare. Liksom det var inte meningen att man skulle gå en viss utbildning, för den som man går på passar mycket bättre och man blir lyckligare.

Men om det inte var nog med att de mår dåligt, måste de andra trycka ner dem så djupt, om och om igen. Nej arg blir jag, va har dom gjort för att förtjäna de? men alla fungerar inte på samma sätt antar jag. Något som är självklart för mig kanske inte är självklart för andra. Och visst det är väl bra att inte alla är exakt likadana, men ibland kan man fråga sig hur folk tänker, har de inget sunt förnuft?

nej nu ska jag ta och hänga tvätt och se på DH, ni får ha de så bra! :) PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0