BOOKS



Ja sitter här och läser en bok och ja jag har alltid älskat att läsa böcker, från när jag började läsa vill säga ;P men innan dess va det också väldigt kul att höra någon läsa en bok, vill jag minnas, att få komma till en annan värld, med prinsessor och prinsar och fanatsifigurer. Och så är det nu också, när man läser en bok så kommer man i en annan värld, en annans liv. Man glömmer bort de dagliga bekymmrerna i livet och bara kopplar av, så är det iaf för mig. Och man lär sig så mycket! både att läsa bra, eller hur man nu ska säga och mycket fakta. Jag vet att det låter lite läraraktigt, men kan också säga att jag inte hade kunnat allt jag kan idag om jag inte hade läst så mycket som jag gör, jag har lärt mig mycket om hur det var förr (eftersom jag läser mycket sånna böcker), hur det är i andra länder från folkets perspektiv m.m. Och ja det kan vara tråkigt och svårt att läsa böcker om man inte har vanan inne, jag vet själv om jag har tagit ett upphåll att det blir svårare, men jag vet också hur roligt det blir sen när man har läst ett tag. Så min uppmaning till alla är att läsa böcker! Ni lär er så mycket om livet och allt i princip (läraren framme igen) nej nu ska jag fortsätta att läsa:) PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0