hejsanhoppsan

idag har faktiskt varit en ganska lugn dag, hade idrott första timmen, sen stack jag och amanda ner på stan, för vi fick arbeta hemma. vi åkte iaf på hennes supersnygga cykel;) men eftersom vi kom en halvtimme innan butikerna öppnade, så gick vi för att fika på kaffestugan :) de var riktigt gott! ;) sen så gick vi väl runt och titta lite, köpte morsdagspresent åt mamma och en tröja åt mig själv, ett riktigt fynd vare å, den kosta från början 600kr, men nu var den satt på halva priset, alltså 300kr! :D

och nu håller jag på med samhällskunkaps uppsatsen, den ska handla om något samhällsproblem, så jag tog om vargjakt, ska skriva lite om de som är för:s åsikt och de som är emot:s åsikt, så nu undrar jag om ni kan skriva era åsikter om de här? om ni är för eller emot och varför? skulle vara jättesnällt :)





Vargen,
ska den få leva eller dö?


Kommentarer
Postat av: Denise

Ja är för varg jakt ! skjut dom jävlarna, fattar inte hur några i stockholm kan sitta å säga att vi här uppe ska ha varg. dom har ju ihjäl hundar å får osv. snart blir de väll en männika som får sätta livet till.



de är min åsikt :p puss <3

2009-05-28 @ 14:20:47
Postat av: emma

okej, då vet jag :) tack babe:) pusssss<3

2009-05-28 @ 14:30:00
Postat av: therese

tycker de beror helt på. att jaga varg i onödan är lika onödigt som att jaga björn och annat. men måste man så måste man. jag menar, skjuter man en varg som attackerar ens hund får man ju böter upp till öronen och DET är totalt jävla idiotiskt!

2009-05-28 @ 15:08:12
URL: http://tyttan.blogg.se/
Postat av: Pia

HÅller me denise! Så fort ja blir sveriges president så blire JA till vargjakt! De är väll de mest onödiga djuren. har ihjäl allt bara för å ha ihjäl de. Sen sitter de nå jävla nollor i stockholm å bestämmer att vi inte ska få skjuta dom när dom smyger fram till husknutarna. nej fyfan för dom där äcklen. Phuu :)



FÖresten gumman har du fått nå jobb till kommun ? :) pussis <333

2009-05-28 @ 16:03:27
URL: http://piatherese.blogg.se/
Postat av: anton

skjut för fan skjut! trött på å läsa om detta dravel! målet på 200 vargar i sverige passerades för flera år sen.

å föressten, hela sverige, iaf 80% av sveriges vargar har sina revir i skogarna kring dalarna/värmland, de finns fan inge varg varken i stockholm eller malmö så de så! så nu fick man skriva av sig:P

2009-05-28 @ 19:57:28
Postat av: anton

och med dravel menar ja såklart i tidningar osv ;P

2009-05-28 @ 19:58:32
Postat av: Josefine M

Skjut dom. Genom att låta vargen leva har vi snart utrotat det mest naturliga djur i Sveriges skog: älgen. Vi importerar exakt samma djurtart som för bara ett halvår sen bet ihjäl en tioårig pojke i Ryssland!! Det borde inte finnas ett piss att tveka över!

2009-05-28 @ 21:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0