Emma tänker..

ja när jag är ensam så blir det ofta jag med mina tankar och som oftast blir det tankar som; duger jag, så skulle jag inte ha gjort och om jag ser något foto på någon tjej som är fin så tänker jag att hon är mycket finare än mig, sånna tankar liksom. Men jag är ändå inte ensam om sådana tankar, alla tjejer har någon i sitt liv haft sådana tankar. Men med tiden som man mognar (iaf för mig)  så kan man faktiskt komma från sådana tankar, visst jag tänker så men inte lika mycket som jag gjorde förut, jag är mycket säkrare på mig själv nu än vad jag var förut. Jag vågar gå min egen väg mer och jag vågar faktiskt säga ifrån mer om det är något jag hör/ser som jag inte gillar, jag försöker inte fjäska så mycket och för ett tag sen såg jag ordspråket; krusa inga nollor och det är precis det jag tänker göra!

För i mitt liv har jag gjort det för mycket, krusat nollor alltså, jag har inte sett när en så kallad vän har behandlat mig som skit, förrän det var försent, så då började umgås med andra för att rädda mig själv, jag kan säga att jag inte var på topp då, självförtroendet var så jävla lågt så ni kan inte tro det och på grund av det var jag väldigt osäker på mig själv och inte blev det bättre när denna vän klankade ner på mig (ja nu får ni säga vad ni vill men det var så jag upplevde det) och efter att jag bröt med denna kompis så kunde jag börja bygga upp mig själv och bli mig själv, jävligt skönt om jag får säga det själv.

Och nu senast när en kompis har behandlat mig (och inte bara mig) som skit har jag agerat i tid och inte fjäskat för henne, för denna vän är helt enkelt falsk rätt igenom, ingen jag tänker ha som vän, aldrig i livet. Så nu har jag ingen kontakt med henne, vilket jag tycker är skönt, visst det är en liten by och jag träffar väl på henne någon gång, men det är väl sånt man får leva med om man lever i by som Särna. Ja nu kanske ni redan har kommit på vem det är (ni i Särna iaf) men vet ni vad, jag bryr mig inte och vet ni hur skönt det är att säga det? übeeer skönt!


Ja det är väl det jag har lärt mig genom att bo i Särna, att man inte ska bry sig så mycket om vad folk säger, för det första så är knappt hälften sant och för det andra om man låter det ta en vecka så hittar dom något nytt att prata om, men jag kan också medge att jag också skvallrar, jag är ingen ängel. Men återigen så ska man ta allt med en nypa salt :) Det var väl det jag tänkte säga för tillfället, men det kommer komma flera gånger då jag skriver ner mina tankar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0